“Creepy New Career” (Reizdanje 2023) – – Music Box – Glazbeni portal

RECENZIJA: Udav: “Creepy New Career” (Reizdanje 2023) –

Pojam “Creepy New Career” odnosi se na zanimanja za koja se pitate kako ih netko uopće želi raditi, poput epidemiologa, sudskih forenzičara, servisera tornjeva, čuvara psihijatrijskih odjela, patologista, čistača mjesta zločina, a u ovom slučaju glazba grupe Udav.

Sve su to stresna zanimanja, a u slučaju benda, zanimanje koje bi rado izbjegli svi izvođači lakih nota. Naravno, mnogi posjetitelji top ljestvica (pogotovo oni jednokratni), ne bi ni u snu svirali ovakvu glazbu, a duboko sam uvjeren kada bi dečki iz benda svirali svadbe, lako bi završili u nekoj od medicinskih institucija. Gledajući većinu, promatrajući njihovo ponašanje i životne navike, našao sam idealan odgovor za mnoge žitelje (pogotovo ruralnih područja) čiji susjedi vikendom roštiljaju uz glazbu istočnjačkih korjena, više nego manje začinjenu čistim lobotomiziranim tekstovima. Zato ako želite srediti susjedske odnose i dovesti ih u normalu, okrenite svoje zvučnike u smjeru ciljane skupine, i pojačajte “Udav”!!! Vjerujem da će na obostranu korist zavladati mir.

No, šalu na stranu, ovaj album, dostupan sad i na vinilu (originalno objavljen za “Slušaj najglasnije!”, label najsiromašnijeg mecene alternativnih prostora regije), izašao je na vinilu zahvaljujući želji i entuzijazmu gitarista i (moglo bi se reći) vođi benda. Beskompromisni predstavnici rokerske Pule, za ovaj posao moraju imati jake živce i jedinstvenu umjetničku sposobnost, jer postoji i velika količina poslovne oštroumnosti koja je potrebna da biste bili uspješni. Ti su stručnjaci samozaposleni, pa moraju znati kako plasirati svoje usluge na tržište i njegovati odnose s klijentima.

Pod etiketom alternativnog rocka, prošetali su se zaista širokim spektrom klasičnih utjecaja, od Birthday Party, Black Flag i Jesus Lizard do TAD, Melvins, Shellac/Rapeman. Kako veli Marko Čuljat, bend je nastao prije 15 godina kada ti bendovi još nisu bili stari. Ipak, dali su svoj “štih”, surov i sirov, bez studijskih uljepšavanja. Zbog takvog stava nisu upali u klopku komercijalizacije svog zvuka. Tko voli, vraća se albumu. Oni drugi nisu ni zaslužili doživjeti ovaj rock cunami. Obzirom na svoje godine, upravo me plaši spoznaja da bih se mogao gadno ozlijediti od siline zvuka ove četvorke koju čine Marko Čuljat (gitara), Darko Rajić (vokal, udaraljke), Andrej Preveden (bas)i  Nenad Črnac (bubnjevi). Spomenuti treba i majstora zvuka Gorana Jularića Julu koji je sjajno prenio izvorni zvuk buke koju tako dobro kontrolira Udav. Album prati i izvrstan omot pulske umjetnice Željke Tkalčec. Alternativno psihodeličan uradak tek je “propjevao” na formatu vinila.

Gotovo devet godina od originalnog objavljivanja, album i dalje ima istu žestinu. Imam osjećaj da momci nakon svake probe trebaju žbukati zidove. Na kraju, da se prisjetim Douglasa Adamsa i njegove kultne knjige “Vodič kroz galaksiju za autostopere” kada opisuje bend “Zonu katastrofe“… “oni ne da su najbučniji bend, nego su i najveći izvor buke u svemiru”. Tu im za vratom diše Udav!

4.5