“High Degrees” – nakon obećavajućeg početka jako dobar nastavak – Music Box – Glazbeni portal

RECENZIJA: Fire in Cairo: “High Degrees” – nakon obećavajućeg početka jako dobar nastavak

Nakon što je najavljen singlom “Running Over Me” pred nas je stigao i novi album zagrebačkog alternativnog rock benda Fire in Cairo “High Degrees”.

Drugi je ovo album ovoga benda koji je svoj prvijenac objavio 2019. godine, a kako zbog objektivnih okolnosti zadnje dvije godine promatramo u nekom drugom svijetlu nego obično, možemo reći da su momci ipak na neki način diskografski redoviti. U ponešto izmijenjenoj postavi u odnosu na prvijenac, novi album snimali su u sportskoj dvorani “Boxing club Trnje” na Vrbiku pod vodstvom snimatelja Hrvoja Nikšića iz Kramasonik studija, a sportskim rječnikom govoreći u sastavu su bili na gitari i vokalu Mate Ponjević, na basu Jakov Gojmerac, na bubnjevima Filip Barac i na drugoj gitari Filip Mlinarić.

Album je nešto kraći nego prvijenac, traje nešto ispod trideset minuta pa je tako formom više poput proširenog EP-ja, ali to nimalo ne umanjuje doživljaj jer posjeduje široki raspon vrlo različitih uradaka, a sve je opet u stilu kakvom smo već navikli od ovoga benda. Album otvara intro High Degrees”, jedna možemo reći instrumentalna gitarska minijatura u stilu Stanleya Jordana i jedina stvar na albumu kojoj nije autor Mate Ponjević već ju je osmislio i odsvirao  Filip Mlinarić.

Nakon uvoda album nas u laganom stilu vodi prema svome klimaksu i kraju na kojemu nas čeka već spomenuti singl “Running Over Me” kojega prati i zanimljiv video i koji je uistinu ne samo najduža nego svakako i najdinamičnija i najsnažnija stvar albuma.

Ali putem od početka do kraja čeka nas još nekoliko stvarnih bisera koje možemo čuti na albumu. Last Private Summer” je prvi od njih koji počinje kao akustični gitarski lo-fi koji prerasta u lijep psihodelični pop uradak sa fućkanjem i više nego pogođenim solom na klarinetu. Kad već spominjemo klarinet red je da spomenemo i goste koji su pripomogli prilikom snimanja albuma, pa je tako taj isti klarinet odsvirao Josip Nalis, na violini se pridružila Tena Gujevac, na violončelu Luka Filipović na trubi Rene Rehak i na perkusijama Marijan Urojić Norman.

Posebno su mi zanimljivi gosti vokalisti, ustvari vokalistice. Mary May i Dunja Ercegović (Lovely Quinces/Bad Daughter), dvije cure iz samoga vrha odlične domaće “girl power“ kantautorske scene doprinijele su svojim pjevačkim umijećem da “High Degrees” zvuči stvarno dobro. Upravo na sljedećoj stvari “Natalia” koja počinje u sporijem tempu pa raste možemo čuti i Mary May, a kako raste Natalia tako raste i ovaj album.

Fantastičnu Dunju Ercegović možemo čuti na sljedećem biseru, “While Driving Around”, žestoko sumanutom i dinamičnom mash upu prepunom izmjena tempa. Sigurno jedan od najboljih momenata albuma, a meni se isto tako jako svidjela i sljedeća stvar, “Fire with Oxygen”. Fantastični Massive Attack bas groove meets Beach Boys vokalize za koje je zaslužan Ivan Džajić. Svakako vrijedno višekratnog slušanja.

Giving a Clue” je dobra najava za ono što slijedi na kraju, a kraj kako sam već rekao pripada razvaljivačkoj “Running Over Me”, stvari na kojoj se Fire in Cairo prošetavaju raznim stilovima i u svakom od njih su “kod kuće”, a u svemu tome ponovo im pomaže i Mary May.

Nadam se da je upravo ova stvar onaj pravac u kojem će se u budućnosti kretati njihov rad, a svakako čekamo i koncertno predstavljanje ovoga albuma, jer dojma sam da ove pjesme mogu uživo zvučati čak i bolje nego na albumu. Naravno, sada se ima i repertoara za jedan ozbiljan koncert, a koncerti Fire in Caira su uvijek bili posebni.

4.5