Prehrambeni kompas autora Basa Kasta – Recenzija

Prehrambeni kompas za bolju orijentaciju u svijetu prehrane

Autor je uspio jednostavno, na razumljivoj razini, sažeti informacije brojnih studija i pokriti širok raspon tema. „Prehrambeni kompas“ pruža cjelovit, znanstveno potkrijepljen, pregled prehrane. Bas Kast piše i objašnjava na način razumljiv laicima. Kako bi nam objasnio kako što funkcionira, uspijeva dovoljno duboko ući u temu bez da postane previše „znanstven“. Kada je riječ o prehrani, često nismo sigurno što je ispravno, a što ne. Ova knjiga je dobar vodič/kompas za zdraviji život.

Na ovaj pothvat Bas Kast, znanstveni novinar i pisac, odlučio se u svojim četrdesetim kada se suočio sa srčanim tegobama. Shvatio je da je vrijeme da razmisli o svom dotadašnjem životu i o zdravijim opcijama. Počeo je proučavati istraživanja o prehrani „I, postupno, otvorio mi se cijeli jedan svijet zapanjujućih, katkad spektakularnih znanstvenih spoznaja koje su mi posve promijenile život… Tamo vani sve je vrvjelo zabludama o hrani „velikim istinama“ najrazličitijih režima i načina prehrane koji čak mogu uvelike naškoditi zdravlju.“

Kao rezultat tog njegovog proučavanja nastala je ova knjiga koja pruža jasan pregled zdrave, razborite prehrane. Autor se u knjizi bavi pitanjima kako učinkovito smršavjeti, kako se prehranom zaštititi od bolesti, kako razlučiti neistine i pravilnom prehranom usporiti proces starenja. U knjizi nam pruža odličan i jasan uvid u najvažnije činjenice vezane za prehranu. Razjašnjava nam zbrku koju nam je stvorilo more dostupnih informacija. Činjenice jasno prikazuje grafičkim prikazima, slikama i tablicama.

Što je uistinu zdravo?

Autor je proučavao i prehranu najdugovječniji naroda kako bi nam mogao pružiti što kompletnije informacije. Zašto neki ljudi stare sporije od drugih? Što je stvarno zdravo?

Posebnu pozornost posvećuje dijetama. Bas Kast nam ne nameće određenu dijetu. Čak što više, objašnjava da ne postoji univerzalna dijeta koja je dobra za svakoga, nego pokazuje u pojedinačnim poglavljima učinke proteina, ugljikohidrata i masti na naš organizam. Naše tijelo najbolje zna što mu odgovara, pa i kada je dijeta u pitanju, treba osluškivati vlastiti tijelo.

Pri proučavanju istraživanja uzimao je u obzir i radi li se o neovisnim istraživanjima ili istraživanjima financiranim od strane industrija kojima su rezultati istraživanja u interesu. Jer koliko su uistinu relevantni odlični rezultati istraživanja o mlijeku ako ih financira industrija mlijeka. 😊

Ako se odlučimo slijediti njegovih 12 najvažnijih prehrambenih savjeta, već smo puno napravili za sebe i svoje zdravlje. Knjiga sadrži brojne korisne savjete koji nam omogućavaju da pametnije pristupimo prehrani.

Iako se hranim vrlo zdravo, u knjizi sam uspjela saznati puno novih stvari. Konačno sam dobila i odgovor na pitanje smije li se pržiti na maslinovom ulju. 😊

„Nažalost, čak i među poznavateljima ulja vlada vrlo uvriježena zabluda – ubačena vjerojatno od strane industrije da se njihova manje vrijedna ulja nametnu potrošačima – a to je da se na kvalitetnom, hladno prešanom maslinovom ulju ne smije pržiti. Za tu je svrhu prikladnije obično rafinirano ulje. Netočno! Istraživanja o prženju jasno pokazuju da maslinovo ulje ne samo što je vrlo stabilno čak i na visokim temperaturama, nego upravo polifenoli u kvalitetnom ulju, primjerice pri prženju ribe, pridonose sprečavanju nastanka kancerogenih tvari.

Ovo je knjiga za sve koji si žele razjasniti priču o prehrani i konačno razumjeti puno toga što im je možda do sada bilo nejasno.

Vrijedilo je pročitati ovu knjigu. Napomenula bih i da je odličan odabir naziva knjige – knjiga je upravo kompas koji nam pomaže u orijentaciji u svijetu prehrane.

Napisala: Marijana Glavaš, D-Knjiga