“Sunce je mrak” – indie pop rock stvoren za radio stanice – Music Box – Glazbeni portal

RECENZIJA: Zebas: “Sunce je mrak” – indie pop rock stvoren za radio stanice

Od prvih taktova pjesme “Svijet” koja otvara album “Sunce je mrak” pa do zadnje “Nisi sam”, koja ga zatvara, u nešto više od tridesetak minuta glazbe svjedočimo jednom čvrstom pop rock zvuku benda koji uz lagane utjecaje elektronike plovi plesnim ritmovima koji su kao stvoreni za domaće mainstream radio stanice.

Luka i Matej Zeba na gitarama i vokalu uz Mateja Emera na basu, Franju Heršaka na bubnjevima i Jakoba Filića na klavijaturama su Zebas, a ovaj zagrebački bend postoji od 2017. godine. Bend je pobijedio i na jednom od najdugovječnijih festivala nove glazbe u regiji, HGF-u, a i to svakako govori o kvaliteti koju su iskazali u dosadašnjem radu. “Sunce je mrak” nastupni im je album koji su eto zbog sada već dobro poznatih okolnosti zbog pandemije zadnje dvije godine nešto duže pripremali, ali u međuvremenu smo ih mogli upoznati kroz nekoliko singlova popraćenih spotovima.

Upravo s nastupnog albuma izašlo je do sada nekoliko spotova, a vjerojatno će na kraju i svaka pjesma dobiti i svoj video uradak. Indie rock u podlozi koji je kombiniran s vrlo pitkim pop melodijama, a i tekstovima, upravo je idealan format za puštanje na radio stanicama pa ne sumnjamo da će se većina pjesama sa “Sunce je mrak” zavrtiti i na radijskim top listama.

Teme otuđenosti, ljubavi i samoće protežu se kroz većinu pjesama sa ovoga albuma, a mnogi će se u tim temema i sami pronaći. Osobno su mi uvodna i zarazna Svijet” i odjavna balada Nisi sam” privukla možda i najviše pažnje, ali sve su pjesme slušljive i hvataju pažnju.

Problem Zebasa bi mogao biti taj da vjerojatno neće privući ortodoksne rokere, a možda niti ortodoksne ljubitelje popa, ali ovaj bazen koji oni zahvaćaju je možda i najveći što je s jedne strane dobro zato što je kvalitetna konkurencija dobrodošla i veća je mogućnost plivanja na radio stanicama što je bazen iz koga se zahvaća veći. Ali svakako treba ulagati trud i biti prisutan što radijski, što koncertno pred očima publike.

Zebas su koncertno jak bend tako da s te strane neće imati problema, a Sunce je mrak” album je koji bi trebao iznjedriti dosta pjesama po radio stanicama.

Rolanje po valovima radio stanica je sada nešto što čeka Zebas, a mi ih čekamo na nekom koncertnom predstavljanju njihovog albuma prvijenca.