“Eter” – autorska i glazbena evolucija žestokih Riječana – Music Box – Glazbeni portal

RECENZIJA: One Possible Option: “Eter” – autorska i glazbena evolucija žestokih Riječana

Nekako mi često u zadnje vrijeme “dopadaju u ruke” albumi riječkih bendova. Prvo su bili The Siids, prije koji dan bilo je predstavljanje novog albuma riječkog Jonathana, a evo upravo mi je u rukama i novi album Riječana One Possible Option.

I nekako imam osjećaj da se neka riječka glazbena nit provlači kroz sva tri albuma i da se ona jednostavno može prepoznati, a da se i ne zna o kojim bendovima se radi. Scena je to očigledno koja dugo traje, glazbenici se druže međusobno već generacijama i neupitno je da jedni “kupe” neke utjecaje od drugih bez obzira o kojim glazbenim žanrovima se radilo. Osim što su One Possible Option iz Rijeke njihov album “Eter” je drugi album u karijeri ovoga benda, a nedavno su mi osim The Siidsa i njihovog drugog albuma u rukama bili i drugi albumi Tidal Pulla i Nemečeka.

Još jednom ću ukratko ponoviti da su ti drugi albumi često krucijalno važni u karijerama pojedinih bendova jer za prvi album se spremaš od kad znaš za sebe, a s drugim albumom saznaješ “ili jesi, ili nisi” pa su se tako mnogi bendovi na svojim drugim albumima znali dobro poskliznuti. U slučaju One Possible Option to nije tako, njihov drugi album možda se ne nastavlja točno ondje gdje je stao prvijenac, ali svakako možemo reći da je bend evoluirao i otvorio neka nova poglavlja.

Iako službeno drugi, “Eter” slijedi prvijenac “No King”, a ovaj bend nastao prije više od deset godina na pepelu riječkog benda The Stuff objavio je još davno jedan pomalo zaboravljeni demo album “Hey You” i dva EP-ja, “I” i “My Name is Uncreature”. Sve to znači da ovaj bend ima “kilometara u nogama”, ima iskustva što sviračkog, što studijskog.

A još jedna zanimljivost je da je One Possible Option jedna skoro obiteljska glazbena manufaktura. Vokal u bendu je Deni Kasapović, a gitarist je Zdravko Kasapović Piggy, njegov otac. Skoro pa i punokrvna članica benda je i Denijeva mama Karmen koja je svojom lirikom pridonijela i ovome albumu. Svakako nećemo zaboraviti spomenuti i ostale članove benda, bubnjara Dejana Adamovića i basista Borisa Brailu.

Upravo kako kaže uvodna stvar albuma “Honesty is Everything”, One Possible Option na jedan žestoki način vrlo iskreno praše svoju varijantu alternativnog rocka. Jedan klasičan rock trio (plus pjevač) upotpunjen je na “Eteru” u pojedinim pjemama vrlo bogatim aranžmanima koji uključuje synth, gudače i prateće vokale. Nešto više od (nažalost) samo tridesetak minuta koliko ovaj album traje, One Possible Option nam uspijevaju puno toga isporučiti, što glazbeno, što lirički.

Kritiku današnjeg svijeta i njegove budućnosti možda su ponajbolje opisali u pjesmi “Earth INC.”, ali to nije jedina pjesma u kojoj su se pozabavili našim današnjim načinom života i svim onim lošim aspektima koji nas okružuju, dok se mi samo pravimo živi i nastojimo novcem krpati rupe i tražiti sreću.

Album “Eter” počinje poprilično žestoko da bi se album u drugom dijelu na “No Applause” i divnoj “Paper Planes” poprilično smirio.

Album “Eter“ ima još jednu zanimljivost, naime odjavna pjesma na albumu je ujedno i naslovna stvar, a to je i prva pjesma One Possible Optiona na hrvatskom. Autorica teksta je mama Karmen, a osobno se nadam da ovaj tekstualni “presedan” neće biti i jedini u budućnosti, jer realno, ljudi puno više obraćaju pažnju na tekstove u pjesmama ako su oni na materinjem jeziku. A One Possible Option stvarno imaju što reći.

Zanimljiv je i omot albuma koji je napravio Igor Jurilj.

Na kraju jedino što mogu reći za ovaj album je “dobrodošao u eter”, nadam se da će se svirati po domaćim radijskim eterima, a One Possible Option će se sigurno pobrinuti da ovaj album bude dostojno predstavljen i koncertima diljem zemlje. Ako budete u prilici nemojte propustiti uhvatiti ih na nekoj svirci jer One Possible Option uživo opako zvuče.

*album će uskoro biti objavljen na streaming servisima i standardnoj 180-gramskoj crnoj gramofonskoj ploči.