Kada zvijezde potamne autorice Paule McLain – Recenzija

Knjiga Kada zvijezde potamne jedna je od bolje napisanih knjiga koje sam pročitala iz ovog žanra. Likovi su uvjerljivi i imaju svoje dublje priče. Opisi su dojmljivi, doslovno možete čuti zvukove, vizualizirati ljude i mjesta – šumu, obalu, ocean, pješačke staze, rtove…

„Jele, borovi i smreke uokolo postaju sve gušće, naviru iz svih smjerova, bajkovito drveće s crnim vrhovima koje plete sjene ni od čega, stvara noć iz dana – kao da je ukralo svu svjetlost i negdje ju sakrilo. Bože, kako mi je nedostajalo.“

Otmice i ubojstva maloljetnica, zlostavljanja, traume, ožiljci koje život ostavlja za sobom teške su teme oko kojih se vrti ova priča. Usprkos emocionalnoj nabijenosti i teškim temama autorica je napisala nezaboravnu priču koja zahvaljujući njezinom stilu pisanja i zadivljujućim opisima nije teška za čitanje.

U središtu radnje je detektivka Anne Hart iz San Francisca koja se nakon osobne tragedije vraća u Mendocino, grad iz djetinjstva, u nadi da će pronaći mir i samu sebe. Tamo je kao dijete živjela sa svojim udomiteljima. Iz njezinog je emocionalnog stanja jasno da se dogodilo nešto tragično i da joj treba vremena da se oporavi. U Mendocino se vraća jer osjeća da trenutno nema kamo drugdje.

„Kad sam prvi put ugledala Mendocino, izgledao mi je gotovo nestvarno. Po urednim su ulicama bile nanizane bajkovite kućice, uglavnom bijele s bujnim živicama i drvenim ogradama. Cijeli se gradić prostirao uzduž neravne, oble litice nad Pacifikom, toliko malen da biste ga već prvim pogledom zahvatili čitavog… Nikad nisam vidjela nešto ovako. Sunce je klizilo u Pacifik kao da se polako topi, lopta od sve veće narančasto ružičaste karamele koja kao da pulsira iz središta, poput živog srca. Nisam mogla skinuti pogled s njega.“

Grad pun sjećanja i tragova

Ubrzo po dolasku u Mendocino od prijatelja iz djetinjstva, koji je sada šerif, saznaje za nestalu lokalnu tinejdžericu, 15-godišnju Cameron. Anna zna da posjeduje vještine koje mogu pomoći lokalnoj policiji da pronađe djevojku i vrati je kući, pa zanemaruje vlastitu bol i posvećuje se slučaju. Osim toga, nešto joj govori da ona treba pronaći nestalu Cameron. Kako se istraga širi, Anna uočava sličnosti s drugim slučajevima nestalih maloljetnica i pita se postoji li neka poveznica.

Nestanak Cameron Curtis za Annu budi i misterij Mendocina iz prošlosti, nestanak njezine prijateljice dok je ona još tamo živjela. Taj je slučaj završio tragedijom koja je uznemirila ovaj mali gradić i zauvijek ga promijenila. Mendocino je pun duhova, sjećanja i tragova koje Anna treba shvatiti. Pri tome se suočava i s vlastitim demonima i boli koju nosi u srcu. Kako slučaj napreduje, Anna iskopava i tajne iz prošlosti, saznajemo i zašto je nakon toliko godina došla u ovaj gradić. Dok se prošlost i sadašnjost sudaraju, radnja se polako raspliće.

Pisanje Paule McLain je lijepo – glatko, tečno, pitko… Autorica zadire dublje u likove otkrivajući tužne pozadine. Roman je ovo s dovoljno akcije da zadovolji i one željne uzbuđenja.

Svakako bih preporučila knjigu, osobito ljubiteljima trilera.

Recenzija i foto: Marijana Glavaš