Kontakt Beograd (1. dan) – Balkanci, ujedinite se, kao na koncertu Nene Belana & Fiumensa – Music Box – Glazbeni portal

Autor

KATEGORIJA

PODIJELI


IZVJEŠĆE: Kontakt Beograd (1. dan) – Balkanci, ujedinite se, kao na koncertu Nene Belana & Fiumensa

Počela je Kontakt konferencija u Beogradu, showcase festival na kojem se okupljaju svi relevantni ljudi iz glazbene industrije Balkana, ali i stručnjaci iz ostatka Europe koji pokušavaju prenijeti dobre prakse na one manje uspješne ili iskusne teritorije.

Kontakt se održava na više lokacija, u Elektropioniru, Spratu i Jugoslovenskoj kinoteci, gdje je edukativni dio, te u Domu omladine, na Doćol platzu i u Drugstoreu gdje se održavaju koncerti. Za razliku od drugih showcase festivala ovdje nema niza koncerata novih i nepoznatih ili manje poznatih izvođača s Balkana ili iz Europe, no to ne znači da nije zanimljiv.

Odmah po otvorenju Kontakta u Jugoslovenskoj kinoteci održan je panel na temu “Stanje regionalne suradnje i internacionalne promocije” koji je bio dosta zanimljiv zbog raznoraznih iskustava sudionika panela. A govorili su Aneta Brejchova (SoundCzech, CZ), Ante Zvonimir Stamać (We Move Music Croatia, HR), Milan Lučić (British Council, RS) i Ognen Stojanoski (Password Production, MK). Pričalo se o tome što je sve bitno za uspjeh, po pitanju uspjeha mladih bendova i generalno glazbene scene u vlastitoj državi, regiji, odnosno Balkanu, ali i Europi, zatim o tome koji su sve problemi u nas koji nas sprječavaju u uspjehu, što bi trebalo poboljšati, na koji nalčin dođi do međunarodnih suradnji i slično. Svi govornici su istaknuli kako su uvijek na raspolaganju svima onima koji žele raditi i njihovi showcase festivali nude svoju platformu za dodatan push na sceni. Istaknute su neke dobre prakse, poput We Move Musica Croatia koji je najozbiljniji export office na Balkanu, a najmlađi je. Pričalo se i o uspjesima Frana Vasilića i benda .freekind na svjetskom tržištu te svim segmentima koji su utjecali na uspjeh. Tako je uspjehu Frana najviše doprinijela platforma TikTok, pa shodno tome ima milijune i milijune streamova na Spotifyju. Isto tako, predstavnici srpske scene rekli su kako je u Srbiji problem to što oni još nemaju legalni export office, poput Hrvatske, a na čemu se trenutno radi.

Da bi došli do uspjeha potreban je tim ljudi koji će raditi na vama, potrebni su i glazbeni stručnjaci, a upravo je o tome govorio govorio Ante Zvonimir Stamać i naglasio kako je ključno educirati ljude i stvoriti nove glazbene stručnjake koji će potom raditi na izvozu glazbe, promociji glazbe, povezivanju, odnosno netwrokingu, strateškim planovima razvijanja pojedine scene… Da je u pitanju zanimljiv panel dovoljno govori i veliki broj pitanja iz publike.

Nakon Jugoslovenske kinoteke skočili smo do Elektropionira i popratili panel o burn outu, temi o kojoj smo već pisali s pojedinih showcase festivala, tako se nećemo ponavljati. Ali da postoji burn out u glazbenoj industriji, itekako, kako zbog raznoraznih pritisaka, tako i zbog količine posla. jer poznato je da danas ako želite preživjeti morate se baviti s više poslova. U mojoj domeni, novinarstvu i odnosima s javnošću, to je također sveprisutno, pa se sve više osoba obraća psihoterapiji. Na panelu je rečeno kako psihoterapija ne mora nužno značiti i odlazak psihologu, nego i samo razgovor s najboljim prijateljima, članovima obiteljima, bilo kime tko će vas saslušati i na neki način usmjeriti vaša razmišljanja na ono što je bitno. A najbitniji trebamo biti mi sami sebi. Kad smo sami sebi na prvom mjestu, onda će biti sve manje i manje slučajeva burn outa.

Kako je u pitanju Beograd, onda se mora iskoristiti trenutak i za gastro užitke, pa sam ostatak popodneva iskorištavao za otkrivanje mjesta na kojima do sada nisam bio, a potom se uputio i u Dom omladine na završtak prve večeri, a to je koncert Nene Belena & Fiumensa. Kakav feelgood osjećaj, koncert koji je trajao dva i pol sata, a koji se sastojao od pjesama koje su redom svve hitovi, od Nenine karijere u Đavolima, do solo trenutaka. I zapravo smo se pitali postoji li ijedan glazbenik na hrvatskoj sceni koji je toliko konstantan u smislu hitoidnosti i kvalitete autorstgva i izvedbe. Nismo mogli doći do niti jednog drugog imena. Čuti sing-along odmah na prvoj pjesmi je nevjerojatan osjećaj, a još kad si u Domu omladine, mjestu gdje je Neno Belan po prvi put nastupio u Beogradu prije 28 godina, kada te okružuje sjajan razglas i vrhunska energija, ne možeš fulati. Večer za pamćenje i koncert koji nam je svima trebao. Beogradsko proleće je otvoreno!





Link originalnog teksta

Autor

PODIJELI