“Peso Neto” – glazbeni ples raskošne jednostavnosti – Music Box – Glazbeni portal

RECENZIJA: Peso Neto: “Peso Neto” – glazbeni ples raskošne jednostavnosti

Kako smo se približili finalu ove 2023. godine, gotovo u fotofinišu dobivamo još jedno sjajno izdanje, danas već visoko cijenjene izdavačke kuće Menart, koja unatoč svojoj skromnoj veličini, nadilazi daleko većeg izdavača Croatia Records, ako već ne količinom, onda kvalitetom svojih izdanja.

Peso Neto je sjajna, moderna jazz ploča koja s vinila zvuči daleko moćnije nego sa streaming servisa, mada njihova prava vrijednost ipak leži u samim notama. Čista lirska instrumentalna poetika provlači se od prvog do zadnjeg trenutka ploče. Bez namjere da svojom virtuoznošću zadive slušatelja. To što je album snimljen “uživo” daje mu još veću moć i autentičnu vrijednost. Nedvojbeno se radi o sjajnim glazbenicima. Svojim pristupom nadilaze mnoga domaća jazz izdanja u posljednjih nekoliko godina (kojih nažalost i nema tako mnogo), a upravo zbog daleko fleksibilnijim pristupom ovoj glazbenoj formi koja je evoluirala u 21. stoljeće. Idealan vodič za mnogo mlađe urbane slušatelje koji nisu uvijek u prilici biti u kontaktu s ovakvom glazbom.

Naravno, u svijetu postoje razne inačice modernog jazza, a ovo nadahnuto djelo više zvuči kao djelo nekoga tko nije s ovih prostora. Naravno, korjeni su tu od brazilskih Azimuth (također trija, no Peso Neto nema toliko utjecaja brazilske scene), preko gitarističkog maga Johna Scofielda, pa čak i ambijentalnog lbuma nedavno preminulog Jeffa Becka iz 90-ih. Sličan osjećaj ugode sam doživio i u nedavno objavljenom albumu Kokana Dimuševskog o kojemu sam već pisao.

Sjajna produkcija i čist zvuk, besprijekorna dinamika ploče samo pojačavaju snagu ovog djela. Ovo je još jedan primjer kako nismo potpuno “zabrazdili” u neukus, mada bih rado volio vidjeti ovakve umjetnike na djelu i u manjim zapostavljenim sredinama. Ovaj glazbeni ples raskošne jednostavnosti je ustinu djelo koje se treba proživjeti, ali i stvoriti uvjete za širenje glazbene kulture u  sve otuđenijem društvu. Vjerojatno album neće biti antologijsko djelo, možda tek za manji krug slušateljstva, ali zasigurno zaslužuje svoje mjesto na polici posebno odabranih djela za svakodnevno uživanje.

Evo i kratki info o samom izdanju, kao i razlozima zašto je nastao ovaj projekt. Peso Neto čine Pavle Miljenović (gitara), Hrvoje Galler (analogni sintesajzeri i Fender Rhodes klavijature) te Edi Cipal Grubišić (bubnjevi). Projekt je nastao 2020. godine s idejom i izazovom kako dobiti suvremeni zvuk u trio sastavu bez bas gitare tako da glazbenici unutar banda preuzimaju tu ulogu u datim momentima u glazbi: „Također nam je bio cilj naći kvalitetna rješenja kako taj neuobičajeni tip sastava iskoristiti maksimalno muzički. U samu glazbu smo ubacili elemente svih žanrova koji su nas oblikovali kao muzičare i autore, a s namjerom da ima smisao, protočnost i prije svega muzikalnost. Zvuk nam je bio jako zanimljiv i motivirao nas je da radimo još i više što je rezultiralo ovim albumom.“ Sve su snimili „uživo” u studiju Pavla Miholjevića, a s njime su i producirali album.