“Survival Kit” – prišt koji je srećom pukao – Music Box – Glazbeni portal

RECENZIJA: Toni Starešinić: “Survival Kit” – prišt koji je srećom pukao

Možda jedini benefit koji nam je donijela ova kuga koja nas je zadesila, a koja traje već više od godinu i pol dana i ne vidi joj se kraja, je taj da je hrpa glazbenih autora u nekakvom višku svoga vremena uvjetovanog nedostatkom nastupa sjela kod kuće ili u studiju i prionula radu koji nam je u zadnje vrijeme iznjedrio popriličnu količinu odličnog novog glazbenog materijala.

Toni Starešinić, jedan od vjerojatno “najzaposlenijih” glazbenika u zadnjih nekoliko godina odlučio se ponovo samostalno oglasiti i pred nama je njegov novi samostalni album Survival Kit”. U najavi ovoga albuma Toni Starešinić kaže: “Pandemija mi je kao i svim glazbenicima u zadnje dvije godine dosta skučila prostor djelovanja… U jednom trenutku je postalo dosta teško odgađati sebe, pa sam pričao kolegama da se osjećam kao već poprilično nabreknuti prišt koji negdje mora puknuti. I napokon je puknuo, otvorilo se i praktički u tjedan dana je nastao album.”

Nešto manje od četrdesetak minuta koliko album traje podijeljeno je u šest pjesama i donosi nam glazbu koja nas vodi putevima na koje smo već navikli kod Tonija, čujemo raznorazne utjecaje koji su vremenom utjecali i na njega, prvo kao slušatelja i ljubitelja glazbe, a na kraju i na njegovo autorsko glazbeno izražavanje. Stoga, album nam na neki način predstavlja i presjek njegovih današnjih glazbenih razmišljanja. Koncept stvaranja albuma mogao bi se svesti na to da, kako Toni kaže, “otvorim neki zvuk na synthu koji još nisam nikad svirao pa kamo me to ponese”.

Prošli Tonijev album bio je temeljen na soundtracku dokumentarnog serijala Nesreća”, a na ovom se pojavljuju tek mali dijelovi druge sezone dok je ostatak materijala potpuno nov. Album otvara Escape Route”, pomalo Chuievska elektronika, koja će nas pratiti kroz cijeli album. Inspiracija za Digital Traffic Jam”, koji će biti najavni singl albuma, nedavni je kolaps najpopularnije društvene mreže, a Vojkan Jocić, Tonijev kolega iz projekta Chui koji gostuje na pjesmi sa svojim saksofonom, solom je savršeno dočarao kaos digitalnog života.

Lagana Sanctuary” smiruje situaciju i izbacuje Hammond organ u prvi plan, a nakon nje slijedi Conqueror Worm”, stvar koja lagano kreće, a onda se situacija otme i pjesma je to koju bi vjerojatno vrlo rado prisvojili i ponajbolji bendovi prog rocka ili čak prog metala. Na istom tragu je i Fat is Good”, u kojoj kao i u prethodnoj značajan doprinos daju gitare koje je na albumu odsvirao Luka Čapeta. Za kraj je ostavljena Nothing Lasts Forever”, space rock poigravane Tonija i Vojkana i međuigra sintesajzera i saksofona.

Gostujuća ekipa koja je Toniju pomogla u zgotovljavanju ovoga albuma, osim već spomenutih Vojkana Jocića na tenor i alt saxu i Luke Čapete na gitari, uključuje još Silvija Bočića na bubnjevima i Lea Beslaća na sintesajzerima. Na omotu albuma možemo vidjeti dio skalamerije ili bolje rečeno pribora za preživljavanje koju Toni koristi u svome radu. Naravno, glavni organ u ovome organizmu je Hammond organ, a uz njega tu je još hrpa divajsova za zabavu prstića, što ručnih, što nožnih.

S jedne strane sretni smo što nam je ova situacija ipak priuštila dobiti neke nove, u ovom slučaju jako dobre radove, a s druge strane možemo se samo nadati da će se uskoro situacija popraviti i da ćemo promociju ovoga albuma moći pogledati i poslušati negdje i uživo. Za sada nam ostaje samo da u albumu uživamo u toplini doma svoga.