“Portopop” – vrijeme za čilanje uz portopop – Music Box – Glazbeni portal

RECENZIJA: Porto Morto: “Portopop” – vrijeme za čilanje uz portopop

Porto Morto više nije bend u usponu, ipak je to sada bend koji je upravo objavio svoj treći album (i to u četiri godine), i od onoga koji je na svojim počecima puno obećavao došao je do toga da su sada punokrvni bend s čvrstim mjestom pri vrhu domaće mainstream pop/rock produkcije od kojih se svakim novim izdanjem sve više očekuje, a ovim svojim novim albumom opravdali su sva očekivanja.

Porto Morto jedno je od najvećih iznenađenja u posljednjih nekoliko godina što se domaće glazbene scene tiče, a svoju diskograsku karijeru počinju 2017. godine nastupnim albumom “Porto Morto”, nastavljaju s fantastično prihvaćenim albumom “Portofon” iz 2020. godine, a samo godinu nakon toga pred nama je i “Portopop”.

Od samih početaka bend je bio vrlo osebujnog i glazbenog, a pogotovo vizualnog identiteta, dok su svoju osebujnost ponajviše pokazivali na svojim live nastupima, da bi danas imali već svoju poprilično veliku skupinu fanova. Mješavinom modernog, eksperimentalnog i progresivnog popa, funkya, soula, space disca, elektronike, psihodelije i još koječega uspjeli su isprofilirati svoj posebni i prepoznatljivi zvuk koji eto danas možemo nazvati portopop.

Najava za album bila su čak tri singla, Čekam ih”, “Vrijeme je za čilanje” i “Fatamorgama”, koja su pratila i tri odlična spota, a od prije nekoliko dana i Portopop” je pred nama.

Album sadrži devet pjesama i pet skitova, a sniman je u razdoblju karantene 2020. i 2021. godine. Neke od novih stvari već smo imali prilike čuti i u koncertnim izvedbama, odnosno na nekim od trenutno rijetkih koncerata i dojam je da će većina novoga materijala biti u nekoj doglednoj budućnosti dio best of koncertnog repertoara. Veliki dio albuma ima popriličan radiofonični potencijal pa ćemo ih vjerojatno često uloviti negdje na radiju i slušati dok nam lijepe melodije ne uđu u uho.

Što se tiče benda, i dalje je u njemu sedam istih članova kao i do sad, a album je objavljen i sniman u vlastitoj, tj. indiependent produkciji JeboTon, u studiju Šećer uz glazbene producente Roka Crnića i Hrvoja Klemenčića.

“Vrijeme je za čilanje” i Ljeto u gradu” već su se iskristalizirali kao veliki potencijalni hitovi i siguran sam da će biti singalonga na koncertima, a svakako ćemo ih često slušati i na radio postajama. Poprilično ljetne atmosfere ovaj album će nadam se svoj vrhunac doživjeti na live izvedbama sljedećega proljeća i ljeta do kada će valjda ova pošast koja nas je zadesila i proći i kada ćemo ponovo moći živjeti i disati punim plućima kao nekad.

Do tada nađite načina da poslušate Portopop i da čilate u sigurno jednom od dosadašnjih ponajboljih izdanja ovogodišnje domaće diskografske produkcije. Porto Morto se ne moraju više dokazivati, njihova tri albuma su i više nego dovoljan dokaz rada i kvalitete. Sada je došlo lagano vrijeme za čilanje.

4.5