Kako je pandemija COVID-19 utjecala na korištenje mobilnih aplikacija?

Autor

KATEGORIJA

PODIJELI


Odmah ćemo odgovoriti na ovo pitanje, a zatim pojasniti što pod istim točno mislimo. Zbog pandemije Covid-19, koristimo (i trošimo na) mobilne aplikacije 40% više nego u 2019. Točnije, u drugom tromjesečju 2020. godine zabilježene su najveće globalne upotrebe mobilnih aplikacija do sada.

Nažalost, najveći pokretač na globalnom tržištu mobilnih aplikacija u posljednjih godinu dana bila je pandemija. Potrošači na najbogatijim pojedinačnim tržištima – onima u Kini, SAD-u, Velikoj Britaniji, Južnoj Koreji i Japanu – doprinijeli su rastu financijskih prihoda više od potrošača u nekim drugim dijelovima svijeta jer su, u razdoblju karantene, bili prvo odlučiti preuzeti mobilne programe i igre i, u velikoj mjeri, one koji naplaćuju njihove usluge.

U izolaciji na koju nas je sve natjerala pandemija koronavirusa, puno smo više vremena provodili koristeći mobilne aplikacije nego prije. I to je logično s obzirom na zaključavanje i različita ograničenja fizičkog kretanja. U drugom tromjesečju 2020. upotreba mobilnih aplikacija porasla je za 40% u odnosu na 2019. godinu, kako smo rekli na početku teksta. Istodobno je postavljen svjetski rekord u broju sati provedenih u jednom mjesecu – u travnju – kada je svijet potrošio 200 milijardi sati na aplikacije.

Statistika broja preuzimanja i novca potrošenog na aplikacije

Što se tiče novca potrošenog na usluge aplikacija, 27 milijardi dolara potrošeno je tijekom drugog tromjesečja 2020. U istom razdoblju broj preuzimanja približio se 35 milijardi. Prema analizi, korisnici u prosjeku provedu oko četiri i pol sata dnevno gledajući i surfajući na svojim mobilnim uređajima.

Preuzimanje mobilnih igara za mobilne uređaje doseglo je 14 milijardi, a ako pogledamo aplikacije koje su uključene u druge kategorije, one predstavljaju 55% ukupnog preuzimanja na Android uređajima i čak 70% na iOS-u. Samo na uređajima s Android operativnim sustavom korisnici su prošle godine proveli 3,5 bilijuna minuta na preuzete aplikacije. Najčešće se preuzimaju aplikacije iz kategorije zabave u koju spadaju sportska klađenja s ogromnim brojem mobilnih kladionica. Druge najpopularnije kategorije su alati, slike i video.

Prema statističkim pokazateljima iz istraživanja mobilne industrije State of Mobile, u svijetu je ukupno preuzeto 218 milijardi mobilnih aplikacija u 2020. godini, s povećanjem od 7 % u odnosu na prethodnu godinu. Osim toga, potrošači su potrošili čak 20 % više novca na plaćeni sadržaj, pa je prihod u ovom segmentu iznosio rekordnih 143 milijarde dolara.

Najpopularnije aplikacije tijekom pandemije

Što se tiče aplikacija koje su bile najuspješnije i najpopularnije tijekom pandemije, stvari stoje ovako. Po broju preuzimanja najuspješniji je TikTok, a slijede ga Zoom i Facebook. Ako pogledate novac koji su korisnici potrošili, TikTok ostvaruje najveći profit, a slijede ga Tinder i YouTube.

Jasno je da je pandemija značajno povećala korištenje virtualne komunikacije i korištenje društvenih mreža, pa kad su u pitanju najaktivniji korisnici, imamo nekoliko aplikacija osim onih spomenutih ranije na popisu. U drugom tromjesečju 2020. najaktivniji korisnici bili su oni na Facebooku, WhatsAppu, Messengeru, Instagramu i Twitteru.

S druge strane, među glavnim trendovima u traženim sadržajima, postoji ogroman porast potražnje za TV uslugama uživo, podjednako u razvijenim zemljama poput SAD-a ili Japana te na tržištima koja su još razvoju poput Indije ili Indonezije. Ovaj se trend također ravnomjerno proširio na sve dobne skupine korisnika.





Link originalnog teksta

Autor

PODIJELI